مجارستان در اروپا

کشور مجارستان در حوزه اروپای مرکزی و در قلب اروپا واقع شده است. از سال ۲۰۰۴ میلادی کشور مجارستان عضو کامل اتحادیه اروپا و از سال ۲۰۰۷ میلادی عضو کشورهای حوزه شنگن می‌باشد. کشور مجارستان به دلیل واقع شدن در مرکز اروپا و همسایگی با کشور اتریش از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل مجارستان را می‌توان پل شرق و غرب اروپا نامید. همچنین کشور مجارستان به دلیل موقعیت جغرافیای خود داری اهمیت خاصی‌ در اتحادیه اروپا بوده و این مورد موجب رشد فعالیت‌های بین المللی این کشور در زمینه امور فرهنگی‌ و آموزشی شده است.

کشور مجارستان از اعضای اتحادیه شنگن بوده و دانشجویان محترم میتوانند در روزهای تعطیلات خود به راحتی‌ و بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر حوزه شنگن مانند اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا،…. سفر نمایند. 

همچنین مجارستان از مراکز مهم تجاری و بازرگانی در حوزه اروپای مرکزی به شمار میرود و به همین علت شرکت‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و مهمی‌ در این کشور مشغول به فعالیت میباشند.

مجارستان را می‌توان از کشور‌های قدیمی‌، دارای تاریخ کهن، با فرهنگی طولانی‌ و واحد در اروپا نامید. موسیقی، معماری و هنر کشور مجارستان از نمونه‌های بارز و قابل توجه در سطح اروپا و جهان میباشد. طبیعت این کشور با وجود رود زیبای دانوب زیبایی‌ دو چندان پیدا کرده و مجارستان را می‌توان از زیباترین کشور‌های اروپایی‌ نامید.

این کشور مهد موسیقیدانان بزرگ اروپایی‌ همچون، فرانتس لیست، بلا بارتوک و دانشمندان بزرگی‌ چون آلبرت سنت جورجی کاشف ویتامین سی‌ و ایگناتس سمملوایز کاشف ویروس تب مادران باردار که باعث مرگ بسیاری از مادران پس از زایمان میشد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *